Alat Udara

Bagaimana cara menyesuaikan tekanan pemotongan pada pemampat udara?

Isi kandungan



Pemampat udara semestinya salah satu alat yang paling banyak digunakan , kerana dapat digunakan untuk pelbagai tujuan. Sebelum anda membeli kompresor udara, anda mesti mengetahui dengan tepat ukuran pemampat yang perlu anda beli. Ini kerana jika anda beli pemampat kecil , maka ia tidak akan dapat menangani alat yang memerlukan banyak udara termampat, dan kerana ini, ia mungkin akan cukup kerap. Sebab mengapa ia dipotong adalah kerana keselamatan.

lihat mac2400

Best of Machinery telah membincangkan di bawah semua perkara yang perlu anda ketahui mengenai pemotongan pemampat udara dan bagaimana anda dapat menyesuaikannya.



Apa maksud mengurangkan Tekanan?

Memotong tekanan adalah ketika anda menggunakan kompresor udara dan tekanan yang keluar dari pemampat meningkat. Apabila meningkat ke jumlah tertentu, misalnya, jumlah yang telah Anda tetapkan untuk dipotong, maka pemampat udara akan berhenti secara automatik ketika mencapai batas potongan yang telah anda tetapkan, dan tidak akan meningkat lagi. Ini terutama kerana keselamatan, dan ia juga akan mencegah terlalu banyak tekanan masuk ke alat anda dan menyebabkannya menjadi rosak.

Walau bagaimanapun, alat anda mungkin memerlukan jumlah PSI yang berlainan agar dapat berfungsi, yang bermaksud bahawa anda mungkin memerlukan tekanan pada kadar yang cukup tinggi. Untuk menyelesaikannya, anda hanya boleh menyesuaikan tekanan pemotongan, sehingga ia dapat memotong pada waktu tertentu dan bukan ketika ia telah mengatasi tekanan yang diinginkan yang diperlukan oleh alat anda.

penyembur beg galas

Bagaimana Menyelaraskannya?

Menyelaraskan tekanan pemotongan pada pemampat udara anda adalah mustahak jika anda tidak mahu membuang masa dan menghentikan alat anda agar tidak dapat berfungsi dengan baik. Pertama sekali, lebih baik mengenal pasti jenis suis tekanan yang anda ada, kerana masing-masing mungkin sedikit berbeza antara satu sama lain. Walau bagaimanapun, senarai di bawah adalah cara anda menyesuaikannya secara umum, tetapi lebih baik anda memeriksa manual anda terlebih dahulu.

1. Kenali suis tekanan anda.
2. Kemudian lepaskan bahagian atas suis dan di bawahnya anda akan melihat dua mata air.
3. Salah satu mata air ini adalah pemotong pemotong (ini biasanya di sebelah kiri), dan mata air yang lain adalah suis pemotong (ini biasanya di sebelah kanan).
4. Sekiranya terdapat spring yang lebih kecil di sebelah spring cutout, maka ini juga akan menyesuaikan cutout, tetapi pada sisi tekanan tinggi dari itu.
5. Sekiranya anda ingin meningkatkan tekanan, maka anda perlu mengetatkan pegas, tetapi jika anda ingin menurunkan tekanan, maka anda perlu melonggarkan pegas.
6. Untuk dapat melakukan ini, anda perlu memusingkannya dan untuk melakukan ini, anda memerlukan skru set besar.
7. Sekiranya anda ingin menaikkannya, maka anda perlu memusingkannya mengikut arah jam, tetapi jika anda ingin menurunkannya, maka anda perlu mengubahnya mengikut arah jam.
8. Untuk melakukan ini, anda perlu memulakan pemampat dan menutup injap pembuangan.
9. Tunggu sehingga pemampat berhenti dan kemudian anda dapat menyesuaikan tekanan pemotongan.

petua kerja kayu untuk pemula

Mengapa Tekanan dipotong Berguna?

Oleh itu, anda mungkin banyak menggunakan pemampat udara dan untuk beberapa waktu juga dan secara tiba-tiba ia mungkin berhenti meningkatkan tekanan. Ini adalah ketika ia memotong, ia akan melakukan ini kerana pelbagai alasan, yang semuanya berkaitan dengan keselamatan. Sebab utama mengapa anda ingin mengurangkan lebih banyak tekanan dari pemampat udara adalah kerana jumlah tekanan yang dilepaskan akan menjadi berlebihan dan jika ia terus berfungsi pada kadar ini, akhirnya dapat merosakkan pemampat udara itu sendiri.

Bukan hanya ini, tetapi juga sangat berbahaya bagi anda, kerana anda tidak mahu ia terlalu panas ketika anda menggunakannya. Oleh itu, ia sangat berguna, kerana ini akan menjadikan anda dan semua orang di sekitar anda selamat. Sebab lain yang mungkin anda sengaja memotongnya di tempat tertentu adalah kerana anda tidak mahu tekanan meningkat lagi. Ini kerana ia akan mencapai jumlah tekanan yang tepat yang diperlukan oleh alat anda agar dapat berfungsi.

Apa yang dipotong dalam Tekanan?

Memotong tekanan adalah kebalikannya untuk mengurangkan tekanan. Ini pada dasarnya bermaksud apabila anda mahu pemampat udara memulakan tekanan apa yang anda mahukan untuk melepaskannya. Sebaik-baiknya, anda mahu menetapkannya sekitar 90PSI, ini kerana jika anda menetapkannya lebih rendah dan anda mahu lebih tinggi, ia memerlukan masa yang cukup lama untuk sampai ke PSI yang diinginkan. Oleh itu, jika anda menetapkannya, secara automatik ia akan bermula pada jumlah tekanan tertentu.

Kesimpulannya

Pemampat udara sangat berguna untuk digunakan dalam kehidupan seharian, tetapi untuk memastikannya terpelihara dengan baik dan juga menghentikannya daripada merosakkan alat anda, penting untuk menetapkan tekanan pemotongan yang betul. Ini bermakna ia akan berhenti meningkatkan tekanan ketika mencapai titik tertentu, dan kemudian tidak akan terlalu panas atau membuang masa anda, ditambah, ia juga jauh lebih selamat.