Artikel

Cara Memulakan Blower Daun

Anda telah meluangkan masa untuk melabur dalam peniup daun dan anda teruja! Akhirnya, anda dapat menjalani musim tanpa perlu bimbang menghabiskan berjam-jam di luar untuk berusaha mengumpulkan dan mengeluarkan daun dari halaman anda yang akan terus mengganggu anda selama beberapa minggu akan datang! Walau bagaimanapun, anda mungkin membawa pulang mesin keajaiban baru anda untuk menyedari bahawa anda tidak pasti bagaimana membuatnya. Blower daun elektrik dan blower daun bertenaga bateri cukup mudah untuk diketahui, tetapi jika anda melabur dalam blower daun bertenaga gas, ada beberapa perkara yang harus anda ketahui tentang cara memulakan mesin anda dengan betul.



Nisbah Minyak ke Gas adalah Penting

Peniup daun bertenaga gas memerlukan sedikit masa dan penjagaan untuk memastikannya berfungsi dengan baik. Mereka memerlukan keseimbangan bahan bakar khas untuk memastikan mereka dapat berjalan tanpa masalah. Sebilangan besar peniup daun yang dioperasikan dengan gas memerlukan nisbah 50: 1 (2 un ons minyak per 1 gelen gas) campuran bahan api untuk beroperasi dengan baik. Anda ingin memastikan anda mengukurnya dengan teliti kerana terlalu banyak minyak boleh merosakkan palam pencucuh dan menyebabkan mesin merokok semasa beroperasi.

Jenis minyak yang anda gunakan juga penting. Sekiranya anda menggunakan mesin 2 lejang, ia mungkin memerlukan minyak 2 lejang khas. Sekiranya anda menggunakan enjin 4 lejang, anda tidak perlu bimbang tentang semua ini - hanya gunakan minyak tanpa menambahkan minyak pada mesin.



Cara Menghidupkan dan Memulakan Enjin

Anda akan memulakan dengan mencampurkan gas dan minyak anda ke dalam kaleng gas kecil jika anda berurusan dengan mesin 2 lejang. Pastikan anda meluangkan masa untuk mengukur semuanya dengan teliti sehingga anda mendapat campuran minyak dan gas yang sempurna. Ia berguna jika anda menggoncang kaleng dengan lembut untuk membantu kedua-dua gaul itu menjadi lebih baik. Setelah ini selesai, tuangkan campuran ke dalam tangki gas perlahan-lahan. Sekiranya anda bekerja dengan mesin 4 lejang, cukup tuangkan gas (tanpa minyak) ke tangki bahan bakar peniup daun anda.

Seterusnya, buka tercekik (lihat rajah manual jika anda tidak tahu di mana ini) tarik mentol primer enam kali. Anda perlu melakukan ini dengan perlahan. Selepas ini, tutup tercekik, tetapi biarkan separuh di antara tanda terbuka dan tutup.

Sekarang yang perlu anda lakukan ialah menarik tali permulaan! Anda mesti melakukan ini di mana sahaja dari satu hingga lima kali untuk meneruskannya. Setelah enjin dinyalakan, biarkan berjalan selama 10 hingga 30 saat dan kemudian gerakkan tuas tercekik ke posisi terbuka. Sekiranya mesin berhenti (mati) ulangi proses ini dan berikan enjin anda selama sepuluh saat untuk memanaskan badan sebelum membuka tuas tercekik.

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui mana yang terbaik untuk mendapatkan wang, anda boleh mengambil a lihat ulasan terperinci kami di sini.

Itu sahaja yang ada! Ikuti proses ini dengan teliti untuk memastikan hasil terbaik dan mulakan dengan betul dan jaga peniup daun bertenaga gas anda.