Artikel

Bagaimana Menggunakan Tukul?

Isi kandungan



Sekiranya anda bekerja di industri yang memerlukan anda mengetuk paku atau alat pengikat dan alat lain ke dalam bahan yang kukuh, anda mungkin perlu mengetahui selok-belok cara menggunakan tukul dan jenis palu - tekan di sini untuk mencari yang terbaik untuk anda. Walau bagaimanapun, walaupun banyak orang tahu seperti apa tukul, mereka tidak menyedari bagaimana mereka boleh menggunakan alat ini dengan betul. Nasib baik, teknik ini tidak sukar dipelajari - ia hanya memerlukan kesabaran dan kesediaan untuk menyempurnakan teknik seseorang.



Bagaimana cara menggunakan Tukul dengan Selamat?

Sekiranya anda mula menggunakan palu di tempat kerja anda untuk pertama kalinya, anda harus dapat mempelajari cara menggunakan alat dengan betul. Salah satu perkara terpenting yang dapat anda lakukan untuk mencapainya adalah dengan memperlahankan proses dan mempraktikkan teknik satu bahagian pada satu masa. Anda mesti memulakan dengan memastikan anda mempunyai semua alat yang diperlukan. Sekiranya anda menggunakan bahan lama yang cenderung mudah terkelupas, anda perlu memakai sepasang kacamata keselamatan untuk melindungi mata anda.

hormon perakaran terbaik

Dianjurkan juga memakai sepasang sarung tangan untuk mengelakkan bahan terkelupas atau pecah masuk ke kulit anda. Perkara-perkara ini mungkin tidak menyebabkan kecederaan besar, tetapi ia adalah kecederaan yang dapat anda elakkan dengan mudah. Perkara seterusnya yang ingin anda lakukan ialah berlatih mengarahkan pengikat anda tanpa menggunakan terlalu banyak kekuatan. Mungkin menggoda untuk mencuba ayunan besar untuk memulai dan menggerakkan pengikat secepat mungkin. Walau bagaimanapun, melakukan ini kemungkinan akan menyebabkan anda mengembangkan teknik yang tidak betul yang boleh menyebabkan anda mencederakan diri sendiri atau memusnahkan bahan anda di masa hadapan.

Daripada mencari perubahan besar yang biasa Anda lihat kontraktor dan profesional lain, mulailah dengan membiasakan diri dengan alat ini. Mula-mula, mulakan dengan memegang tukul di dekat kuku yang anda cuba masuk dan ketuk kuku dengan lembut. Ini akan membantu anda merasakan berapa banyak tekanan yang anda perlukan untuk mendorong paku dan sudut apa yang anda perlukan untuk memegang tukul untuk mendapatkan hasil yang terbaik.

Anda akan dapat menyelesaikan kerja dengan cepat dan cekap setelah anda menguasai teknik ini berkat konsistensi hits anda. Selain itu, anda akan dapat bekerja dari sini untuk mendapatkan lebih tepat dengan menggunakan tukul anda dan anda akan dapat beralih ke arah menggunakan ayunan dan hits yang lebih besar untuk mendorong kuku masuk.

Bagaimana cara memukul paku ke Dinding?

Cara Memukul Kuku ke dindingUntuk memukul paku ke dinding, pertama-tama anda harus menentukan tempat yang tepat untuk memasukkan paku tersebut. Anda tidak mahu ia mati walaupun satu sentimeter - tidak perlu menutup lubang ketika anda mungkin memerlukan sedikit masa tambahan untuk melakukan pekerjaan itu pada kali pertama. Setelah anda menentukan di mana anda mahu paku itu, pegang dengan teliti dengan satu tangan. Kemudian, ambil tukul anda dan ketuk perlahan ke dinding sehingga anda menggerakkannya dengan cukup jauh sehingga anda tidak perlu menahannya lagi.

ryobi p261

Sebaik sahaja anda melakukan ini, anda akan dapat melakukan pukulan yang lebih besar dengan tukul anda dan memacu kuku anda lebih jauh. Walau bagaimanapun, jika anda perlu membiarkan bahagian kuku menggantung untuk menggantung bingkai gambar atau yang serupa, berhati-hatilah untuk tidak menggerakkannya terlalu jauh. Anda mungkin dapat mengambilnya dengan menggunakan cakar di bahagian belakang tukul anda, tetapi ada kemungkinan anda boleh merosakkan dinding atau menekuk kuku dengan mencuba ini.

Mencegah Kecederaan Tukul

Kaedah terbaik untuk mengelakkan kecederaan menggunakan tukul anda adalah dengan memastikan bahawa anda mengambil langkah keselamatan sebelum anda mula bekerja. Ini bermaksud bahawa anda perlu mempertimbangkan persekitaran kerja dan projek anda sebelum anda mula memukul sasaran anda. Namun, tidak kira apa jenis ruang yang anda kerjakan, ada beberapa perkara yang akan selalu dianggap sebagai prosedur keselamatan standard.



Perkara pertama yang ingin anda lakukan ialah mencari kacamata keselamatan yang kukuh. Anda mungkin tidak menyangka bahawa anda akan menghadapi situasi yang cukup untuk menjamin memakai kacamata keselamatan, tetapi anda akan terkejut dengan seberapa banyak serpihan tukul anda. Walau bagaimanapun, perkara ini dapat dielakkan dengan mudah dengan memastikan anda sentiasa melindungi mata anda semasa anda bekerja. Anda harus menjadikan memakai kacamata keselamatan sebagai prosedur standard apabila anda melakukan sebarang jenis tangan - mata anda adalah aset terpenting anda.

Perkara lain yang harus anda pertimbangkan adalah jenis perlindungan yang anda gunakan untuk tangan anda. Anda tidak mahu mereka mendapat serpihan atau serpihan bahan yang anda gunakan di bawah kulit anda. Cara terbaik untuk mengelakkan ini adalah dengan memakai sarung tangan yang tebal. Ini juga mesti dilihat sebagai peralatan keselamatan standard. Sekiranya tangan anda cedera, sekurang-kurangnya anda akan melambatkan kemajuan kerja anda dan berpotensi tidak dapat bekerja selama beberapa hari atau bahkan beberapa minggu.

Adalah lebih baik untuk mengelakkan masalah ini sebelum timbul dengan mengambil langkah berjaga-jaga keselamatan daripada harus bertindak balas terhadap situasi yang timbul kerana anda tidak bersedia. Walaupun langkah berjaga-jaga keselamatan yang perlu anda lakukan berbeza-beza di tempat kerja, adalah selamat untuk mengatakan bahawa kedua-dua langkah ini akan selalu menjadi sebahagian daripada prosedur keselamatan yang perlu anda pakai. Walaupun nampaknya tindakan pencegahan yang tidak perlu diambil, ia akan membuahkan hasil pada akhirnya dan akan membantu anda mengelakkan kecelakaan kecil yang boleh menggagalkan keseluruhan projek anda.